”The Cry of Love” (1971)
Pirmasis studijinis albumas ”The Cry of Love”, išleistas po
Jimio mirties sudarytas iš 10 gabalų, kuriuos Jimis įrašinėjo. Tad, gabalai
tokie pusiau apdirbti, bet iki galo neišbaigti. Ir jaučiasi tai – kūriniai
kompoziciškai pilni, tekstai geri, bet ryškių soliakų nėra. Iš albumo labiau
išskirtinės šios dainos: ”Freedom”, ”My Friend”, ”Angel”, ”In From the Storm”.
Bene garsiausia ir populiariausia albumo daina – ”Freedom”
”Rainbow Bridge” (1971):
Penktasis studijinis albumas (antrasis po Jimio mirties) ”Rainbow
Bridge”, talpina 8 gabalus, kurie buvo dalinai įrašyti, bet iki galo
nepabaigti. Visi gabalai yra Jimio kūrybos, išskyrus Amerikos himną ("Star
Spangled Banner") ir visi gabalai įrašyti studijoje išskyrus "Hear My
Train A Comin'". Beje, Amerikos himnas išskirtinis – nors juo Jimis
išgarsėjo Woodstocko
festivalyje, bet šiame albume himnas įrašytas vien tik Jimio – be būgnų ir boso.
Žavus gabalas "Room Full of Mirrors" čia atliekamas gerokai greičiau
nei gyvuose koncertuose (įprastai jis buvo atliekamas 12 taktų bliuzo ritmu).
Be jau minėtų gabalų norėčiau išskirti "Hey Baby (New Rising Sun)" ir
"Dolly Dagger".
Būtent pastarąjį pasirenku iš šio albumo. Kūrinys parašytas
su dviem papildomais muzikantais yra skirtas Jimio merginai:
”War Heroes”(1972)
Šeštajame studijiniame albume sudėti 9 kūriniai, kurių 5 yra
Jimio kūrybos ("Highway Chile", "Stepping Stone", "Midnight",
"3 Little Bears", "Izabella"), dar vienas yra grupės
būgnininko kūrybos ("Beginning"). Būtent pastarosios kompozicijos ir
”Stepping Stone” epizodus Jimis mėgdavo įdėti į ilgesnių kūrinių (kaip "Voodoo
Child (Slight Return)") solo partijas.
Šiaip, kūrinyje girdisi jau kitoks skambesys, matosi kad
Jimis buvo naujo skambesio, naujos muzikos išraiškos ieškojimuose. Pvz., "3
Little Bears" jaučiasi regio elementų. Kai kurie kūriniai šiame albume yra
tiesiog instrumentiniai. Gal toks buvo Jimio sumanymas, o gal tiesiog nespėjo
studijoje įrašyti dainių tekstų.
Iš šio albumo kažkaip ypatingai sunku išsirinkti vieną
kūrinį. Gal pasirinksiu neautorinį Jimio kūrinį, o Bo Hansson ir Janne Karlsson
(švedų instrumentalistų) kūrybos "TaxFree"
“Loose Ends“ (1974)
Septintasis studijinis albumas “Loose Ends“, išleistas 1974,
talpina savyje 8 nepilnus studijinius įrašus. Būgnai skamba 6 iš 7 gabalų, tuo
tarpu bosinė gitara dar rečiau – tik dviejuose. Galima sakyti, kad išbaigti yra
vos pora kūrinių. Pora kūrinių grynai instrumentiniai. Trys kūriniai ("Blue
Suede Shoes" (Carl Perkins), "Drifter's Escape" (Bob Dylan) ir "Born
A Hootchie Cootchie Man" (Willie Dixon)) yra koveriai. Taip ir jaučiasi
neišbaigtumas kūriniuose, bet Jimio skambesys tas pats. Smagu, kad vienas
gabalas ("Blue Suede Shoes") yra grynai neapkarpytas studijinis
takelis, kurio pirmąją minutę Jimis būgnininkui aiškina, kokio skambesio nori.
Beje, "Drifter's Escape" atliktas beveik be pakeitimų lyginant su
originalu. Autorinis psichodelinis Jimio kūrinys "The Stars That Play with
Laughing Sam's Dice" savo pavadinime koduoja dvi narkotines medžiagas
(labai gali būti, kad tai neatsitiktinė nuoroda į juos) STP ("Stars That
Play") ir LSD ("Laughing Sam's Dice").
O klausytojų dėmesiui savu stilium atliktas "Born A Hootchie Cootchie Man":
”Crash Landing” (1975)
Aštuntasis studijinis albumas ”Crash Landing” buvo išleistas
1975. Su šituo albumu labai įdomi istorija. Ki tol tris albumus po Jimio
mirties kuravo Michael Jeffery. Tačiau 1973 pabaigoj jis numirė ir tada Jimio
įrašų tvarkymą perėmė Alan Douglas. O šis jaunuolis labai nesismulkino su Jimio
paveldu – iš jo demo įrašų išmetė bosisto, būgnininko takelius, pridėjo savo
muzikantų ir taip užbaigė kompozicijas, palikdamas jose tik originalius Jimio
gitaros ir balso įrašus. Tai dar būtų nieko, bet Alan Douglas prie 5 kūrinių
prisirašė save kaip autorių (šalia Jimio). Kadangi albumas buvo perkamas, tai
iš jo pardavimų jaunuolis susižėrė nemažai pinigų. Taigi, gerbėjams tai
nepatiko ir galų gale 2004 metais buvo išleistas originalių įrašų, naudotų šiam
albumui sudaryti, albumas ”Crash Landing (Unreleased)”.
Šiaip, tiek originaliame albume, tiek ir šiame labiausiai
išbaigtos yra dvi kompozicijos: "Message to Love" ir "With the
Power". Jos jaukios gražios, bliuzinės. Yra ir du psichodeliniai kūriniai,
atskleidžiantys kitokius Jimio muzikos ieškojimus: "Peace in Mississippi”
ir ”Captain Coconut". Beje, pastarajame panaudoti takeliai iš kūrinio “M.L.K.-New
Rising Sun“, kuris irgi savaime yra geras psichodeliniam skrydžiui į katorsio
gelmes.
O iš albumo siūlau šį kartą klausyt ne psichodelikos, o
išbaigtos kompozicijos "With thePower", dar vadinamos "Power Of Soul":
„Midnight Lightning“ (1975)
Devintasis albumas „Midnight Lightning“, išleistas 1975, vėl
buvo kuriamas kontraversiškojo Alan Douglas. Tiesa, šį sykį jis prie kūrinių
jau nebesirašė kaip vienas iš autorių, bet vis tiek – paimti Jimio įrašai ir
prie jo gitaros ir balso pridėti nauji būgnų, bosinės gitaros ir kitų balsų,
perkusijos takeliai. Praktiškai visi
kūriniai jau buvo išleisti anksčiau, tiesiog kitokios studijinės versijos.
Tik pora gabalų buvo nauji ("Trashman", "Midnight
Lightning"). Bet labai keista klausyti įrašus, padarytus ne su įprastine
Jimio grupių sudėtimi. Vis tik ne taip skamba, kaip norėtum tikėtis.
Iš šio albumo siūlau pasiklausyti vienintelį kūrinį "Hear My Train A Comin'",
kurio įraše iš originaliųjų atlikėjų skamba be Jimio dar ir būgnininkas Mitch
Mitchell.
„Nine To The Universe“ (1980)
Dešimtasis studijinis albumas „Nine To The Universe“, išleistas
1980. Jame sudėtos 5 kompozicijos iš jam sesijų, kuriose Jimis su kitais džiazo
muzikantais sau smagiai improvizuodavo. Jis neturėjo minčių išleisti albumą iš
improvizacijų, bet žmonės sugalvojo, kad verta paleist į pasaulį (papildomi
pinigai) ir išleido. Smagi melodinė džiazo muzika, puikiausiai tinkanti jaukiam
muzikiniam fonui.
Beje, 2006 metais buvo išleistas papildytas albumas „Message
From Nine To The Universe“. Jame buvo sudėti originalūs, neapdirbti įrašai
(kaip kad buvo „Nine To The Universe“ albume)bei dar penkios papildomos džiazo
kompozicijos įpintos. Žodžiu, smagu gėrėtis Jimio improvizacijom.
O beklausant albumą užkliuvo ši trumputė „Easy Blues“ kompozicija:
“Radio One”
(1988)
Dar vienas
studijinis albumas” Radio One”, išleistas 1988. Šiame albume sudėta nemažai
kūrinių, įrašytų 1967
metais BBC radijuje. Taigi, natūralu, kad kūriniai nėra ilgi, kad atitiktų
radijo standartą. Turbūt tai labiausiai ir jaučiasi – artimiausi popsuiJimio
įrašai. Labai mažai psichodelikos, tačiau pakanka gitaros linksmybių. Įyra
išskirtinių kūrinių ("Stone Free", "Catfish Blues", "Hear
My Train a Comin'", "Spanish Castle Magic"). Keletas kūrinių
koveriai(„The Beatles“, Elvis Presley, Bob Dylan).
Mano
pasirinkimas iš šio albumo”Stone Free”.
Ryški gitaros melodika, šauni daina ir kiek nesinchronizuoti kitų grupės back
vokalai:
„Valleys of Neptune“ (2010)
Tai naujausias Jimio studijinis albumas, kuriame eilinį sykį
pateikiama dar neišleisti studijiniai įrašai. Kūriniai praktiškai visi žinomi,
tik kai kurie neatpažįstami (pvz., „Bleeding Heart“ – kitu stilium ir tempu
įrašyta, „Sunshine of Your Love“ – instrumentinis kūrinys). O patį albumą
muzikos kritikas Joe Bosso pavadino kaip vienu iš geriausių 2010 metų albumų. Dar labiau
neįtikėtina, pasak kritiko, kad šio salbumo įrašai atlikti muzikanto, kuris
mirė prieš 40 metų.
Gaila, kad ilgesnių kūrinių pabaigos nukirptos – užtylinama kūriniui dar
nesibaigus.
Daina iš albumo – „LoverMan“. Būgnininkas su bosistu tarsivientisai groja,tad visa kita lieka Jimio
valioj. O jis smagiai valioja. Šauni
gitaros melodika, bet vėlgi... kūrinio galas nukirptas.
”People, Hell and Angels” (2013)
Naujausias Jimi
Hendrix studijinis albumas, išleistas praėjus 43 metams po jo mirties. Beje,
tai bene pirmasis albumas, kurį pirmiausia išgirdau ne elektroniniu formatu,
bet iš vinilinės plokštelės. 12 kūrinių, kurie dalinai nebuvo išleisti arba
kurių versijos niekad nebuvo išleistos. Šis albumas – žvilgsnis, kur link Jimis
tobulėjo. Naujos muzikinės išraiškos paieškos, džiaziniai elementai, naujos
kūrinių versijos. Dalis šios medžiagos paskelbtos albume buvo beveik baigta
tobulinti, dalis medžiagos buvo atlikta gyvuose koncertuose. Arba atvirkščiai –
dalis koncertuose bandytos muzikinės medžiagos vėliau buvo tobulinama studijoje
ir taip pateko į šį rinkinį. Labiausiai norėčiau atkeipti dėmesį į "Hear
My Train A Comin'" ir "Bleeding Heart" kūrinius, kurie tikrai ne
kartą buvo atliekami, ne viena studijinė versija šių kūrinių yra išleista,
kuriose Jimis kiekvieną kartą vis naujai pažvelgia į šią muzikinę medžiagą.
Kūrinys iš albumo
- "Let Me Move You". Jimio
gitara ir džiazo mišinys. Skamba ir saksofonas, ir vargonėliai, smagus groovas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą