2012 m. spalio 9 d., antradienis

Jimi Hendrix diskografija. 2 dalis.

Pirmąją diskografijos dalį galite rasti čia. Antroje dalyje - studijiniai albumai išleisti po Jimi Hendrix mirties.

”The Cry of Love” (1971)
 Pirmasis studijinis albumas ”The Cry of Love”, išleistas po Jimio mirties sudarytas iš 10 gabalų, kuriuos Jimis įrašinėjo. Tad, gabalai tokie pusiau apdirbti, bet iki galo neišbaigti. Ir jaučiasi tai – kūriniai kompoziciškai pilni, tekstai geri, bet ryškių soliakų nėra. Iš albumo labiau išskirtinės šios dainos: ”Freedom”, ”My Friend”, ”Angel”, ”In From the Storm”. 
Bene garsiausia ir populiariausia albumo daina – ”Freedom”

”Rainbow Bridge” (1971):
Penktasis studijinis albumas (antrasis po Jimio mirties) ”Rainbow Bridge”, talpina 8 gabalus, kurie buvo dalinai įrašyti, bet iki galo nepabaigti. Visi gabalai yra Jimio kūrybos, išskyrus Amerikos himną ("Star Spangled Banner") ir visi gabalai įrašyti studijoje išskyrus "Hear My Train A Comin'". Beje, Amerikos himnas išskirtinis – nors juo Jimis išgarsėjo Woodstocko festivalyje, bet šiame albume himnas įrašytas vien tik Jimio – be būgnų ir boso. Žavus gabalas "Room Full of Mirrors" čia atliekamas gerokai greičiau nei gyvuose koncertuose (įprastai jis buvo atliekamas 12 taktų bliuzo ritmu). Be jau minėtų gabalų norėčiau išskirti "Hey Baby (New Rising Sun)" ir "Dolly Dagger".
Būtent pastarąjį pasirenku iš šio albumo. Kūrinys parašytas su dviem papildomais muzikantais yra skirtas Jimio merginai:

”War Heroes”(1972)
 Šeštajame studijiniame albume sudėti 9 kūriniai, kurių 5 yra Jimio kūrybos ("Highway Chile", "Stepping Stone", "Midnight", "3 Little Bears", "Izabella"), dar vienas yra grupės būgnininko kūrybos ("Beginning"). Būtent pastarosios kompozicijos ir ”Stepping Stone” epizodus Jimis mėgdavo įdėti į ilgesnių kūrinių (kaip "Voodoo Child (Slight Return)") solo partijas.
Šiaip, kūrinyje girdisi jau kitoks skambesys, matosi kad Jimis buvo naujo skambesio, naujos muzikos išraiškos ieškojimuose. Pvz., "3 Little Bears" jaučiasi regio elementų. Kai kurie kūriniai šiame albume yra tiesiog instrumentiniai. Gal toks buvo Jimio sumanymas, o gal tiesiog nespėjo studijoje įrašyti dainių tekstų.
Iš šio albumo kažkaip ypatingai sunku išsirinkti vieną kūrinį. Gal pasirinksiu neautorinį Jimio kūrinį, o Bo Hansson ir Janne Karlsson (švedų instrumentalistų) kūrybos "TaxFree"

“Loose Ends“ (1974)
 Septintasis studijinis albumas “Loose Ends“, išleistas 1974, talpina savyje 8 nepilnus studijinius įrašus. Būgnai skamba 6 iš 7 gabalų, tuo tarpu bosinė gitara dar rečiau – tik dviejuose. Galima sakyti, kad išbaigti yra vos pora kūrinių. Pora kūrinių grynai instrumentiniai. Trys kūriniai ("Blue Suede Shoes" (Carl Perkins), "Drifter's Escape" (Bob Dylan) ir "Born A Hootchie Cootchie Man" (Willie Dixon)) yra koveriai. Taip ir jaučiasi neišbaigtumas kūriniuose, bet Jimio skambesys tas pats. Smagu, kad vienas gabalas ("Blue Suede Shoes") yra grynai neapkarpytas studijinis takelis, kurio pirmąją minutę Jimis būgnininkui aiškina, kokio skambesio nori. Beje, "Drifter's Escape" atliktas beveik be pakeitimų lyginant su originalu. Autorinis psichodelinis Jimio kūrinys "The Stars That Play with Laughing Sam's Dice" savo pavadinime koduoja dvi narkotines medžiagas (labai gali būti, kad tai neatsitiktinė nuoroda į juos) STP ("Stars That Play") ir LSD ("Laughing Sam's Dice").
O klausytojų dėmesiui savu stilium atliktas "Born A Hootchie Cootchie Man":

”Crash Landing” (1975)
Aštuntasis studijinis albumas ”Crash Landing” buvo išleistas 1975. Su šituo albumu labai įdomi istorija. Ki tol tris albumus po Jimio mirties kuravo Michael Jeffery. Tačiau 1973 pabaigoj jis numirė ir tada Jimio įrašų tvarkymą perėmė Alan Douglas. O šis jaunuolis labai nesismulkino su Jimio paveldu – iš jo demo įrašų išmetė bosisto, būgnininko takelius, pridėjo savo muzikantų ir taip užbaigė kompozicijas, palikdamas jose tik originalius Jimio gitaros ir balso įrašus. Tai dar būtų nieko, bet Alan Douglas prie 5 kūrinių prisirašė save kaip autorių (šalia Jimio). Kadangi albumas buvo perkamas, tai iš jo pardavimų jaunuolis susižėrė nemažai pinigų. Taigi, gerbėjams tai nepatiko ir galų gale 2004 metais buvo išleistas originalių įrašų, naudotų šiam albumui sudaryti, albumas ”Crash Landing (Unreleased)”.
Šiaip, tiek originaliame albume, tiek ir šiame labiausiai išbaigtos yra dvi kompozicijos: "Message to Love" ir "With the Power". Jos jaukios gražios, bliuzinės. Yra ir du psichodeliniai kūriniai, atskleidžiantys kitokius Jimio muzikos ieškojimus: "Peace in Mississippi” ir ”Captain Coconut". Beje, pastarajame panaudoti takeliai iš kūrinio “M.L.K.-New Rising Sun“, kuris irgi savaime yra geras psichodeliniam skrydžiui į katorsio gelmes.
O iš albumo siūlau šį kartą klausyt ne psichodelikos, o išbaigtos kompozicijos "With thePower", dar vadinamos "Power Of Soul":
 
„Midnight Lightning“ (1975)
Devintasis albumas „Midnight Lightning“, išleistas 1975, vėl buvo kuriamas kontraversiškojo Alan Douglas. Tiesa, šį sykį jis prie kūrinių jau nebesirašė kaip vienas iš autorių, bet vis tiek – paimti Jimio įrašai ir prie jo gitaros ir balso pridėti nauji būgnų, bosinės gitaros ir kitų balsų, perkusijos takeliai. Praktiškai visi  kūriniai jau buvo išleisti anksčiau, tiesiog kitokios studijinės versijos. Tik pora gabalų buvo nauji ("Trashman", "Midnight Lightning"). Bet labai keista klausyti įrašus, padarytus ne su įprastine Jimio grupių sudėtimi. Vis tik ne taip skamba, kaip norėtum tikėtis.
Iš šio albumo siūlau pasiklausyti vienintelį kūrinį "Hear My Train A Comin'", kurio įraše iš originaliųjų atlikėjų skamba be Jimio dar ir būgnininkas Mitch Mitchell.
 
„Nine To The Universe“ (1980)
Dešimtasis studijinis albumas „Nine To The Universe“, išleistas 1980. Jame sudėtos 5 kompozicijos iš jam sesijų, kuriose Jimis su kitais džiazo muzikantais sau smagiai improvizuodavo. Jis neturėjo minčių išleisti albumą iš improvizacijų, bet žmonės sugalvojo, kad verta paleist į pasaulį (papildomi pinigai) ir išleido. Smagi melodinė džiazo muzika, puikiausiai tinkanti jaukiam muzikiniam fonui.
Beje, 2006 metais buvo išleistas papildytas albumas „Message From Nine To The Universe“. Jame buvo sudėti originalūs, neapdirbti įrašai (kaip kad buvo „Nine To The Universe“ albume)bei dar penkios papildomos džiazo kompozicijos įpintos. Žodžiu, smagu gėrėtis Jimio improvizacijom.
O beklausant albumą užkliuvo ši trumputė „Easy Blues“ kompozicija:

“Radio One” (1988)
Dar vienas studijinis albumas” Radio One”, išleistas 1988. Šiame albume sudėta nemažai kūrinių, įrašytų 1967 metais BBC radijuje. Taigi, natūralu, kad kūriniai nėra ilgi, kad atitiktų radijo standartą. Turbūt tai labiausiai ir jaučiasi – artimiausi popsuiJimio įrašai. Labai mažai psichodelikos, tačiau pakanka gitaros linksmybių. Įyra išskirtinių kūrinių ("Stone Free", "Catfish Blues", "Hear My Train a Comin'", "Spanish Castle Magic"). Keletas kūrinių koveriai(„The Beatles“, Elvis Presley, Bob Dylan).
Mano pasirinkimas iš šio albumoStone Free. Ryški gitaros melodika, šauni daina ir kiek nesinchronizuoti kitų grupės back vokalai:

„Valleys of Neptune“ (2010)
Tai naujausias Jimio studijinis albumas, kuriame eilinį sykį pateikiama dar neišleisti studijiniai įrašai. Kūriniai praktiškai visi žinomi, tik kai kurie neatpažįstami (pvz., „Bleeding Heart“ – kitu stilium ir tempu įrašyta, „Sunshine of Your Love“ – instrumentinis kūrinys). O patį albumą muzikos kritikas Joe Bosso pavadino kaip vienu iš geriausių 2010 metų albumų. Dar labiau neįtikėtina, pasak kritiko, kad šio salbumo įrašai atlikti muzikanto, kuris mirė prieš 40 metų. Gaila, kad ilgesnių kūrinių pabaigos nukirptos – užtylinama kūriniui dar nesibaigus.
Daina iš albumo – „LoverMan“. Būgnininkas su bosistu tarsivientisai groja,tad visa kita lieka Jimio valioj. O  jis smagiai valioja. Šauni gitaros melodika, bet vėlgi... kūrinio galas nukirptas.

”People, Hell and Angels” (2013)
Naujausias Jimi Hendrix studijinis albumas, išleistas praėjus 43 metams po jo mirties. Beje, tai bene pirmasis albumas, kurį pirmiausia išgirdau ne elektroniniu formatu, bet iš vinilinės plokštelės. 12 kūrinių, kurie dalinai nebuvo išleisti arba kurių versijos niekad nebuvo išleistos. Šis albumas – žvilgsnis, kur link Jimis tobulėjo. Naujos muzikinės išraiškos paieškos, džiaziniai elementai, naujos kūrinių versijos. Dalis šios medžiagos paskelbtos albume buvo beveik baigta tobulinti, dalis medžiagos buvo atlikta gyvuose koncertuose. Arba atvirkščiai – dalis koncertuose bandytos muzikinės medžiagos vėliau buvo tobulinama studijoje ir taip pateko į šį rinkinį. Labiausiai norėčiau atkeipti dėmesį į "Hear My Train A Comin'" ir "Bleeding Heart" kūrinius, kurie tikrai ne kartą buvo atliekami, ne viena studijinė versija šių kūrinių yra išleista, kuriose Jimis kiekvieną kartą vis naujai pažvelgia į šią muzikinę medžiagą.
Kūrinys iš albumo - "Let Me Move You". Jimio gitara ir džiazo mišinys. Skamba ir saksofonas, ir vargonėliai, smagus groovas.

Komentarų nėra: