2008 m. rugpjūčio 1 d., penktadienis

Šiandien matėsi dalinis saulės užtemimas

Taip taip, turėjo pritemti šiandien šiek tiek. Tarp 12 ir 14 valandos mėnulis buvo užsklinkęs ant saulės.
Pradėkim nuo to, kad aš nuo pirmadienio buvau kaime pas tetą (laukit tikrai nuostabių nuotraukų pastaruoju metu), tad naujienų jokių net nenorėjau girdėti. Apie saulės užtemimą išgirdau iš vieno pusbrolio bei sesutė parašė žinutę, kad toks bus. Šiandien keliavau namo, tad jau buvau nurašęs saulės užtemimą - kad jo nepamatysiu. Tačiau dėl itin sėkmingo tranzavimosi - nuo Kamajų, šalia kurių yra mano kaimas, mane paėmė tiesiai iki Vilniaus - suspėjau pasiekti baraką prieš pirmą valandą (patį užtemimo piką). Taigi, išsitraukiau iš stalčiaus vieno filtro nuolaužą ir per jį efektyviai stebėjau Saulės užtemimą. Netgi nuotraukų padariau. Filtro nuolauža - KC (krasnij stiklo - raudonasis stiklas), taigi ir saulė buvo raudona. Nežinau kiek šis filtras praleidžia ultravioletinių spindulių, tad nežinau kaip smarkiai kenkiau savo akiai (norėtųs daugiskaitą rašyt, bet neišeina). Tačiau džiaugsmo suteikiau savo šidžiai, trims mergelėms, kurios pasiūliau pažiūrėti per filtrą į saulę, vienam draugui/kursiokui ir vienam vaikiui, kuris mane paėmė tranzuojantį iš Vilniaus iki Elektrėnų. Pastarajam nuotraukas perkėliau į kompą, nes užtemimas jau buvo praėjęs.

4 komentarai:

Anonimiškas rašė...

labai gražu

Unknown rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Anonimiškas rašė...

aš su fotošopu tokį galiu nupiešt :)) ale gaila nežinojau, kad toks bus, įdomu kaip ten kalnuose būtų matęsis, o ir saulė ten niekad nepasislepia. Filtro charakteristikas gali pasižiūrėti internete, berods altechnos puslapyje yra katalogas.

Justinas rašė...

Galėčiau, bet nežinau koks konkrečiai filtras. Nes filtro nuolaužą radau univere koridoriuje, gal 4 aukšte