2009 m. vasario 28 d., šeštadienis

Čepinskio vadovėliai jau pas mane

Didinga džiaugsmo diena buvo mane ištikus prieš kokius pusantrų metų, kai vieną šeštadienį ant Tauro kalno sendaikčių turguje įsigijau vieną Čepinskio vadovėlį. Ne bet kokį, o patį Optikos vadovėlį. Tada susižavėjau jo senobine kalba (nes vadovėlis išleistas 1924 metais) bei turinio turtingumu. Tikrai išsamiai nagrinėjama fizika, su daugybe iliustracijų, nuosekliu prietaisų aprašymu. Tai buvo ta diena, kai susižavėjau garsiu tarpukario Lietuvos fizikos profesoriumi. Prieš keletą mėnesių mano vieno iš darbų vadovė užsiminė, kad būtų neblogai surinkti į vieną vietą visus Čepinskio vadovėlius ir sukurti elektronines jų versijas. Ta idėja man taip patiko, kad nutariau susisiekti su mūsų fizikos muziejaus prižiūrėtoju ir įsiprašyti pas jį tų vadovėlių nusifotografuoti. Taip praėjo dar keletas mėnesių, kai vieną vasario pirmadienį aš tai įgyvendinau. Ir dabar turiu beveik visus (be Mechanikos) fizikos vadovėlius skirtus gimnazijų ir aukštųjų mokyklų moksleiviams/studentams.


Dabar tik laukia nuoseklus ir rutiniškas darbas tuos vadovėlius iš nuotraukų formato paversti pdf. Reikia nuotraukas apkarpyti, sunormuoti spalvas. Vienas neigiamas dalykas - kad nuotraukas nuo trikojo fotografavau ne statmenai, o šiek tiek kampu, taigi knygos apačia yra kiek platesnė už viršų. Na, grubiai apkarpysiu. Juk svarbiausia knygos turinys, o ne jos išvaizda :)
Beje. Gal galit patarti su kuo geriau nuotraukas versti į pdf? Bandžiau dvi programas: Foxit PDFCreator (jis palieka kiekvienam puslapį pasiūlymus užsiregistruoti programą) bei Dopdf, jis nekokybiškai man verčia knygą (pirmus puslapius puikiai sudeda, bet paskutiniai lieka balti).

6 komentarai:

Martynas rašė...

O gal atspausdinti pdf pavyktu? printpdf atrodo yra tokia programike... Siunti kaip i printeri, o spausdina pdf.

Aisku buvo galima nuskanuoti ir i djvu perdaryti... Yra scanneriai tokie, kurie tiesiai i pdf vercia. Skanuoja taip pat greitai kaip ir fotografuojant. O kokybe geresne, nes dangciu prispaudi knyga, todel vaizdas bus lygesni. Bet manau antra karta tau nesinores vel situ knygu prasyti, skanuoti...

Justinas rašė...

Taip aš ir spausdunu pdf, kaip printeriu. Tik sakau, dvi programos man neįtiko. Reiks tavo printpdf susiieškot.
Su djvu irgi bandžiau, tik nepamenu dabar... gal ir gerai spausdino, bet vietos neišlošiau, todėl atsisakiau idėjos djvu formatu gaminti knygas (programų atranką dariau prieš pora mėnesių).
O skenuoti žinoma būtų geriau. Tada raidžių formatų atpažinti galėtų (?), vietos žymiai mažiau užimtų, tiek kad prie pačių knygų daugiau laiko pats praleisčiau. Nors dabar, fotografavau valandą, bet redaguodamas nemažai sugaištu. Primečiau dabar kiek užtrunku, tai kokias 6 valandas man truks sutvarkyti visas knygas.

Martynas rašė...

As tau neteisinga pavadinima parasiau. Is tikruju, tai programa vadinasi PDFCreator.

Justinas rašė...

Tai tą programą ir bandžiau. Visai gerai ji dirba, tik kiekvienam puslapį įdeda prašymą nusipirkti programą. Man nusilaužt tiesiog ją ir naudot? Ar kokią kitą programą susirast?

Martynas rašė...

Sitas gi nemokamas...

http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Anonimiškas rašė...

cutepdf bandyk, veikia be problemų ir jokių reklamų.