2008 m. kovo 29 d., šeštadienis

Mėlynas pasaulis

















Nuotraukos šaltinis

Kai mes gimstame, daugelis :) žvelgiame į pasaulį mėlynomis akimis, nes rainelėje pigmentas (gamtinis dažiklis) pasigamina vėliau, ir mes tampame žalsvaakiai, rudaakiai ir visokie akiai. Kai kas lieka mėlynakiu visą gyvenimą, arba tampa juo dirbtiniais keliais. Melsva akių spalva atsiranda dėl šviesos sklaidos: mėlyna, būdama trumpiausio bangos ilgio, sklaidoma efektyviausiai. Įdomu, kad mūsų akių mėlynumo priežastis yra lygiai tokia pati kaip ir dangaus, tik ten sklaida atsiranda dėl atmosferos. Nebūtų atmosferos dieną matytume (jei dar matytume) tik ugninį saulės kamuolį juodame fone, jokių romantiškų saulėtekių ir saulėlydžių, jokio įkvepiančio gilaus mėlio (uf, gerai, kad taip nėra).

Tiesa, neseniai buvo paskelbta, kad mėlynakiai turi vieną protėvį. Nemaža šeimynėlė...

15 komentarų:

scania gti rašė...

Tai dabar jau ne tik Lietuva - giminių kraštas, bet ir pusė planetos - pusbroliai?!

Martynas rašė...

Žinant kaip blogai sugyvena giminės Lietuvoje, tampa aišku, kodėl pasaulyje vyksta karai.

Justinas rašė...

Kalbant apie akių spalvas... Mano vienos draugės, kurią baisiai seniai bematęs, akys yra skirtingų spalvų - dešinė akis mėlyna, kairė ruda. Unikalu

Anonimiškas rašė...

pala pala. pala pala! Nori pasakyt, kad negimsta vaikų rudomis akimis? Kažkaip netikiu. Nejau negriukai gimę mėlynakiai būna? Nesąmonė!

Martynas rašė...

Cituoju:

visi baltaodžiai gimsta su melsvomis rainelėmis, nes pigmentinės ląstelės pradeda vystytis tik pirmaisiais-antraisiais gyvenimo metais

Anonimiškas rašė...

čia rimtai? negi nė vienas negimė rudom akim?

Martynas rašė...

Rudos, zalios, pilksvos akys buna, kai raineleje atsiranda pigmento. Melynos akys jo neturi. Juodaodziai savo ruostu turi jo pakankamai, tad ju akys rudos, o oda ir plaukai juodi.

Yra dar albinosai, bet tai atskira tema, kuriu akys raudonos.

Skrajunas rašė...

Nesutinku, aš gimęs buvau juodų juodų, o ne žydrų akių :) (ne balandžio pirmosios pokštas)

Martynas rašė...

Esu praktikas, bet šitos teorijos negalėjau patikrinti. Man pačiam ji skamba pernelyg drąsiai. Reikia pasiknisti giliau...

Justinas rašė...

Šiandien paklausiau savo šefo, ar jis žino, kad visi baltaodžiai gimsta mėlynomis akimis. Jis nė nedvejodamas pasakė TAIP. Ir pridūrė, plaukų spalva būna nevienoda, bet akys vienodos.
Kai kuriais atžvilgiais su mokslininkais neįdomu bendrauti - jų nenustebinsi

Lina - nattytte rašė...

Nu va.. žinau šitą mėlynų akių teoriją :P nors kai kam nors bandau tą išaiškint, tai kažkodėl ne visi tiki :))) Man pačiai vardą Lina davė, nes gimus mėlynos akys labai išsiskyrė dėl tamsių plaukų :P o vat praėjo kiek laiko ir akys parudavo.. Tik aš Lina taip ir likau :))) kažkaip panašu, kad tėveliai mano šitos teorijos nežinojo..

Anonimiškas rašė...

tai reiškia, kad mano akys dar gali paruduot kai užaugsiu? Vistiek nesąmonės. Reiktų paeksperimentuot ir pagimdyt rudų akių vaiką, gal finansavimą tolesniems eksperimentams kas skirtų...

Justinas rašė...

Na... Finansavimą gautum nebent tik tuo atveju, jei įrodytum, kad rudų akių kūdikiai atsparesni ligoms. Kadangi eksperimentuoti su žmonėmis dėl sportinio intereso yra nehumaniška

Skrajunas rašė...

„Esu praktikas, bet šitos teorijos negalėjau patikrinti. Man pačiam ji skamba pernelyg drąsiai. Reikia pasiknisti giliau...“


Na, bent man taip tėvai sakė, kad mano akys buvo juodos juodos, o vėliau nurudavo. Deja, jokių kitų įrodymų pateikti negaliu, bet nemanau, tėvai neskirtų žydrų akių nuo juodų :)

Martynas rašė...

Hm, gali buti. Tiesiog vieni gime turi didesni kieki melanino, kiti mazesni. Veliau jo kiekis gali padideti. Beieskodamas informacijos net radau akiu spalvu kalkuliatoriu:

http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html